- موسیقی - مافیای به ظاهر شازده‌ی برده رقصان

آنهایی که در ماجرای مهراد جم رو به جلو فرار کردند؛

مافیای به ظاهر شازده‌ی برده رقصان

تاریخ 04 آبان 1399 ساعت 12:33:56
منبع: واژه روز
کد خبر: 001265
  به گزارش واژه‌روز، «علیرضا سعیدی کیاسری» فعال فرهنگی و رسانه‌ای استان یادداشتی درباره بازار آشفته موسیقی پاپ ایران در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است که بدین شرح است:
مافیای به ظاهر شازده‌ی برده رقصان

مهاجرت مهرادجم خواننده‌ی تازه به شهرت رسیده‌ی موسیقی پاپ و ماجراهای رابطه‌ی او با دنیا جهانبخت مدل و بلاگر ایرانی ساکن ترکیه این روزها موجب بروز حرف و بحث بی‌شماری در فضای مجازی و رسانه‌ها شد.

فردی همچون مهراد جم که حتی تا همین دهه چند وقت گذشته تفاوت میان VIP) و BRT )را به درستی نمی‌دانست،چگونه با یک پیام در شبکه اجتماعی برای آهنگساز پرکار موسیقی پاپ،در چشم به هم‌زدنی یک شبه با آمدن از آبادان به تهران راه صد ساله را طی نموده و با حمایت خاص آن آهنگساز نام و عنوانی به هم می‌زند به گونه‌ای که در یک برنامه زنده تلویزیونی زنده اقرار می‌کند خودش هم نمی‌داند چطور شد ناگهان در چنین جایگاهی قرار گرفت؟

یک واقعیت تلخ است که سال‌های اخیر در آشفته بازار موسیقی پاپ ایران،با ورود نرم آدم‌های کاسبکار و تزریق پولهای کثیف، ضربه‌ای سخت بر پیکر همیشه زخمی موسیقی پاپ فرود آمد و مافیایی پر قدرت شکل گرفت که موجب به حاشیه راندن خیلی از استعدادهای ناب و خانه نشینی بسیاری از خوانندگان خوشنام پاپ شد‌.

آنهایی که این روزها از تریبون‌های موجود از فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی تا سایت‌های خبری و مطبوعات بهره می‌گیرند تا از مهراد جم برائت بجویند و او را به بی‌لیاقتی و نمک‌نشناسی متهم می‌کنند، همان افرادی هستند که با یک استراتژی معیّن برای جامعه‌ی جوان‌مان، دم به ساعت با مشاطه‌گری مسحورکننده‌‌ای، صورتک‌هایی چهره‌نما را به رخ می‌کشند که به نظر نیک جلوه می‌نمایند. این گروه به ظاهر شازده، در تحت عناوینی چون:مدیر برنامه، تهیه‌کننده و...با بهره‌کشی مالی، حضانت هنری جویندگان شهرت را برای سال‌های طولانی به دست می‌گیرند که به نوعی برده رقصانی مدرن است در آوردگاه هنر این مرز و بوم کهن.

اخلاق و ارزشهای انسانی سال‌هاست حلقه‌ی مفقوده‌ی بیشتر محافل موسیقیایی نوظهور وارداتی شده که به ویژه در چند سال اخیر با توسعه‌ی فضای مجازی و گسترش شبکه‌های اجتماعی به بحرانی بغرنج مبدل گشته است. این وضعیت در حالی رقم می‌خورد که همین مافیای به ظاهر شازده‌ی برده رقصان،نه ریاضت هنری برایشان روش است و نه چلّه‌نشینی هنرمندان؛ منش که بخواهند در کنار تجارتی چنین سودآور به پالایش روح نو رسیدگانی چون جم‌ها بپردازند.

بله؛ در ماجرای مهراد جم مقصران اصلی آن‌هایی هستند که ماهی کوچک را نه از مسیر جویبار و رودخانه بلکه بی‌عبور از دل دریا بی‌گدار در اقیانوس می‌اندازند. چنین است که ماهی سرگردان نمی‌داند آیین شنا در اقیانوس را!

Bookmark and Share
نظر شما
پاسخ به:

Your Name Description

Your Email Description

Your Website Description

Your Comment Description

 

Parent Comment Description

وارد نمودن نامو ایمیل اختیاری می‌باشد.
آخرین مطالب
پربازدیدها
پوستر
عضویت در خبرنامه
یادداشت
گزارش
گفت و گو
logo-samandehi