مسیر توسعه از آموزش و پرورش آغاز میشود، کمبود صندلی و کلاس درس در مازندران
به گزارش واژه روز از نوشهر، محمدعلی محسنی بندپی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار نگران کننده تعداد دانش آموزان بدون صندلی در کشور اظهارداشت: بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تلاشهایی که در این زمینه شده نباید به این آمار رسید که کمبود کلاس و مدرسه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه از آموزش و پرورش آغاز میشود،تصریح کرد: با توجه به مسیر توسعه از آموزش و پرورش، یونسکو مسیر توسعه را از فرزندان شروع کرده و روی آموزش بچه ها سرمایه گذاری کرد زیرا می داند درمان خوب، کارمند و پزشک خوب و سایر مشاغل مطلوب از طریق آموزش فرزندان محقق می شود.
محسنی بندپی به نیازمند دانش آموزان نوشهری به هزار و 276 صندلی به کمبود صندلی و کلاس درس در مازندران و کمک خیرین اشاره کرد.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس به سهم ۴۹ درصدی خیرین در ساخت مدارس در کشور اشاره کرد و افزود: سرانه کلاس برای هر دانش آموز ایرانی ۸.۳۹ درصد است در حالی که این عدد در شهرستان نوشهر ۳.۹ درصد بوده که بسیار کم است و باید به این فضا اضافه کرد.
محسنی بندپی از تشکیل فراکسیون امور خیریه و خیرین در مجلس برای نخستین بار خبر و یادآور شد: در این رابطه جلسات متعددی با خیرین کشور در مجلس برگزار شد.
وی بر لزوم فعالیت بیش از پیش دفاتر حقوقی در وزارت آموزش و پرورش، اداره کل و در سطح شهرستان تاکید و ادامه داد: برای جذب خیرین و ادامه ساخت مدارس و تهاتر زمین نیاز به فعالیت بیشتر از طریق این دفاتر است.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه در کنار توجه به سخت افزار باید به بخش نرم افزار هم توجه ویژه داشت، افزود: اگر معلمان راضی نداشته باشیم فرزندان درستی تربیت نخواهند شد.
محسنی بندپی تشکیل بخش کوچکی در مجمع خیرین برای رفاه حال معلمان را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه برای آموزش به یک معلم آرام نیاز است، خاطر نشان کرد: برای رفع مشکلات معلمان باید تلاش بیشتری شود تا دانش آموزانی درست تربیت شوند.