قطار گردشگری ساری به گدوک راهاندازی میشود
به گزارش واژهروز به نقل از مهر، رحمان معصومی با اشاره به اجرای پروژه برقی سازی خط ریلی شمال از اینچه برون به گرمسار اظهار داشت: ساخت وساز در حاشیه خطوط ریلی و گذرگاههای متعدد و غیرمجاز از جمله مشکلات فراروی است.
وی با اظهار این که گذرگاههای زیادی در طول خطوط ریلی شمال وجود دارد، افزود: در حاشیه خط ریلی سا- قائمشهر هشت گذرگاه وجود دارد که در کاهش سرعت قطار مؤثر است زیرا قطار باید با احتیاط و کندی حرکت کنند.
وی تبدیل گذرگاهها به زیرگذر را از برنامهها بیان کرد و گفت: همچنین حدود ۱۷ کیلومتر از خط ریلی شمال سرندسازی شد و این طرح در کاهش و جلوگیری از شکستگی و افتادگی خط تأثیر بسزایی دارد.
معصومی سرندسازی بلاکهای ریلی را از برنامهها برشمرد و گفت: سالانه چند کیلومتر از مسیر ریلی سرندسازی میشود.
مدیرکل راه آهن شمال با اظهار این که خط ریلی شمال از نوادر ریلی در جهان محسوب میشود، افزود: هزار و ۴۹۰ پل در این خط ریلی وجود دارد و شیب و فراز آن ۲۸ در هزار است که هیچ یک از خطوط ریلی ایران این شیب و فراز را دارا نیست.
وی شمار تونلهای موجود در خط ریلی شمال را ۹۳ دستگاه به طول ۲۵ کیلومتر برشمرد و گفت: سه خط طلا، پل ورسک، آب اسک از جمله جاذبهها است و ضرورت رونق و راه اندازی گردشگری در آن احساس میشود.
وی یادآور شد: طبق برنامه تلاش داریم قطار گردشگری هفتهای یک روز در مسیر ریلی از ساری - به گدوک راه اندازی کنیم و درپی جذب سرمایه گذار هستیم.