وبینار آموزشی اعضا کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد
به گزارش واژهروز به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، کارشناس آموزش و پژوهش این کانون گفت: این دوره آموزشی با هدف آشنایی بیشتر مربیان کانون با نحوه رفتار با اعضا و مساله شناسی رفتاری اعضا برگزار شده است.
سهیلا بابایی افزود: در این برنامه که به صورت برخط با حضور دو روانشناس و مشاور کودک ونوجوان برگزار شد، در خصوص مساله شناسی رفتاری اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون مازندران بحث و گفتگو شد.
بر همین اساس، در ابتدای این برنامه ساناز شوهانی با تشریح شناخت مساله و ابعاد آن گفت: مساله شناسی از طریق مصاحبه، مشاهده و پرسشنامه و برپایه مطالعه و جستجوگری انجام می شود.
این روانشناس بر تربیت نگاه و ذهن جستجوگر تاکید کرد و اظهار داشت: برای یافتن مساله درست می بایست ذهن جستجوگر داشت و ضمن مطالعه از ابزار مناسب برای حل مساله بهره برد.
در ادامه الهام ولی شیخ زاهد از دیگر مدرسان این وبینار بر اهمیت مخاطب شناسی تاکید داشت و افزود: نقش مربیان به عنوان الگویی مناسب و موثر در تربیت و شکوفایی استعدادهای اعضا مهم است.
این روانشناس و مشاور کودک و نوجوان با مقدم خواندن مخاطب شناسی بر مساله شناسی بیان داشت: شناخت مربی از اعضا در ابعاد زیستی، اجتماعی، فرهنگی، شناختی و ... می تواند به درک بهتری در برقراری ارتباط موثر منجر شود و در عین حال مربی می تواند به صورت مطلوبتری کودک را در مسیر مورد نظر هدایت و راهنمایی نماید.
وی درک مربی از نیازهای اعضا،شنخت آنان و میزان آموزش پذیری اعضا را از دیگر نکات مهم دانست که می بایست مربی به آنها توجه نماید.
مطالب مرتبط:
- نمایشگاه آثار نقاشی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری مازندران گشایش یافت
- جشنواره «هنرهای نمایشی» کانون در مازندران برگزار میشود
- دور دوم اجرای تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در مازندران برگزار می شود
- نشست پژوهشی اعضای پژوهشگر کانون پرورش فکری مازندران با موضوع انقلاب اسلامی برگزار شد
- نخستین مهرواره استانی سرود آفرینش در چالوس برگزار می شود